Návod jak si během dvou minut vytvořit vlastní StreetMapu
Co k tomu budeme potřebovat?
- mapový podklad v dobrém rozlišení – jinak budou detaily špatně čitelné (příliš se mi neosvědčilo hledat přes google - lepší je si mapu naskenovat)
- archív vyroba_mapy.zip
- grafický program, který umožňuje hromadný převod obrázků z BMP do PNG
- archivační program, který umí balit do ZIPu
Dále je vhodné si zjistit jaké maximální velikosti může dosahovat java aplikace va vašem mobilním telefonu - některé limit mají ohraničený snad jen volnou pamětí - jiné ale mají limit - např. jen 256 kB nebo 1 MB.
Pokud jste limitování maximální velikostí JARu nebo malou interní pamětí, tak budete muset ještě vstupní nebo výsledné soubory zmenšovat - a to buď snižováním barevné hloubky nebo zvětšováním jejich komprese.
Mně se např. osvědčilo je ukládat v 8 bitové barevné hloubce (256 barev), jedná-li se o fotky povrchu, a pokud se jedná jen a pouze o plánky nebo schémata či mapy, tak je dobré ještě před rozdělím jim snížit počet barev na 16 (4 bity), protože, pokud se to udělá až poté, s každým obrázkem zvlášť, tak bude barva pozadí podkladové mapy působit jako, když se v létě dívat do širé krajiny na pole a louky - budou se střídat různé odstíny a to nevypadá u mapy příliš dobře.
A jdeme na to ;-)
- obrázek s mapou si převedeme do BMP (Windows bitmap), nemáme-li již ho v něm
- spustíme program IMAGE PARSER, vybereme obrázek s mapou ve v formátu BMP a stiskneme tlačítko otevřít
- dále když se mapa načte stiskneme tlačítko export
- vybereme umístění, kam se všechny obrázky uloží (je lepší si vytvořit prázdnou složku, protože se mapa může rozstříhat i na několik set obrázků)
- jako název souboru napíšeme jen číslo „1“ a dáme uložit.
- program rozdělí mapu na obrázky s rozlišením 128x128 pixelů (obrázek k rozdělení nemusí mít rozlišení s násobky čísla 128 - případné "zbytky" s méně než 128 pixely doplní o "prázdné" bílé pixely)
- všechny nově vytvořené BMP obrázky převedeme do formátu PNG
- dobré je i při tom nastavit snížení barevné hloubky obrázků na 256 (resp. 16) barev, neudělali-li jsme to již před samotným rozdělením velkého obrázku s mapou
- k nim zkopírujeme složky jtrustn a META-INF
- ve složce META-INF je soubor MANIFEST.MF a ten upravíme takto:
- připonu z .MF změníme na .txt
- v položce MIDLET-Name: Mapa zvolíme jméno midletu – tak se bude v mobilu zobrazovat název aplikace (ostatní položky není potřeba měnit)
- můžeme, ale například změnit ještě MIDlet-Info-URL, MIDlet-Vendor, nebo MIDlet-Description
- příponu změníme zpět na .MF (pozor: musí být velkými písmeny)
- všechny čtverce mapy ve formátu PNG spolu se složkami jtrustn a META-INF zabalíme do .ZIPu. upozornění: PNG soubory nesmí být umístěny v žádné složce(!) - musí být v kořenu archívu a k nim musí být přibalené ony složky
- výslednému souboru změníme příponu z ".zip" na ".jar"
- nyní již můžeme mapu nahrát do mobilu
- dodrželi-li jsme všechny potřebné kroky a zásady, tak by měla jít nainstalovat i spustit, tak by nám jí nemělo již nic bránit vesele používat :)
Pro experty
Streetmapy podporují i formát obrázků JPG, takže pokud máte např. nějakou ortofotomapu, tak můžete ukládat i do něj ;-)
Dalším užitečným tipem je během archivace nastavit kompresi ZIP archívu až na úroveň 9.